خرید انلاین میوه مشهد, میوه, میوه_تابستانی

طرز تهیه شربت البالو!

تهیه شربت البالو

طرز تهیه شربت البالو خانگی

شربت آلبالو یکی از بهترین و خوشمزه ترین شربت های مجلسی ایرانی است که در فصول گرم سال بسیار مورد توجه است. شربت آلبالو با میوه تازه آلبالو یا آب آلبالو، آب و شکر درست می‌شود و شما می‌توانید به آسانی آن را در خانه درست کنید. با تهیه شربت آلبالو خانگی از کیفیت آن مطمئن هستید و می‌توانید میزان شیرینی آن را کنترل کنید.

 

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی با استفاده از آلبالو تازه

مواد لازم برای تهیه دو شیشه شربت

  • یک کیلوگرم آلبالوی بدون هسته
  • ۱٫۵ تا ۲ کیلوگرم شکر
  • یک پیمانه آب

طرز تهیه و دستور پخت

 

طرز تهیه شربت آلبالو

مرحله اول:

آماده‌سازی آلبالو: آلبالوها را به‌خوبی بشویید، ساقه آن‌ها را جدا کنید و با استفاده از یک نی یا هسته‌گیر، هسته‌های آن‌ها را دربیاورید.

 

مرحله دوم:

یک قابلمه مناسب بردارید و در آن به‌صورت لایه‌ای، یک لایه آلبالو و یک لایه شکر بریزید تا موادتان تمام شود. سپس درب آن را ببندید و قابلمه را به‌مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

مرحله سوم:

قابلمه را از یخچال دربیاورید. در این مرحله آلبالوهای شما آب انداخته‌اند. یک لیوان آب جوش روی آلبالوها بریزید و قابلمه را روی یک شعله پخش‌کن روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا شکر کم کم آب شود و آلبالوها از کناره شروع به جوشیدن کنند.

 

مرحله چهارم:

آلبالوها را با استفاده از یک قاشق چوبی از کناره ظرف به‌سمت وسط ببرید و جابه‌جا کنید تا شکر کاملا آب شود. هم زدن را به‌آرامی انجام دهید و سعی کنید که آلبالوها را فشار ندهید.

 

مرحله پنجم:

شربت در این مرحله شروع به کف کردن و بالا آمدن می‌کند. کف صورتی رنگ روی شربت را با استفاده از یک قاشق به‌صورت مداوم جمع کنید تا یک شربت شفاف و خوش‌رنگ داشته باشید.

 

مرحله ششم:

پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از پخت آلبالوها، با استفاده از یک کفگیر سوراخ‌دار، آلبالوها را جدا کنید و کفگیر را در دستتان تکان دهید تا شیره کاملا از آلبالو جدا شود.

 

مرحله هفتم:

شربت باید حدود ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد تا به قوام مورد نظر برسد.

 

مرحله هشتم:

شعله گاز را خاموش کنید و بلافاصله شربت را از یک صافی ریز یا پارچه رد کنید تا تفاله‌های آلبالو از شربت جدا شود.

 

مرحله نهم:

اجازه دهید تا شربت کاملا خنک شود. سپس آن را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

مرحله دهم:

برای سرو، مقدار مناسبی از شربت آلبالو را در لیوان بریزید و مابقی را با آب و یخ پر کنید. نوش جان!

 

آماده کردن و هسته گیری آلبالو

  • برای شستشوی آلبالوها، پس از جدا کردن ساقه و برگ‌ها، آن‌ها را برای ۵ دقیقه در آب سرد بریزید و سپس آبکشی کنید.
  • اگر جدا کردن هسته آلبالو برای شما مشکل است، می‌توانید شربت را با آلبالوهای هسته‌دار درست کنید. فقط توجه داشته باشید که یک کیلوگرم آلبالو حدود ۲۰۰ گرم هسته دارد و این اضافه وزن را باید در مقدار شکر لحاظ کنید.
  • برای جدا کردن هسته، با استفاده از یک نی پلاستیکی، جای ساقه آلبالو را فشار دهید تا هسته آلبالو از سر آلبالو خارج شود. توجه کنید که هسته نباید از سر آلبالو بیرون بیاید، زیرا با این کار، سر آلبالو سوراخ می‌شود.

نگهداری شربت آلبالو 

  • شربت آلبالو را تا دو سال می‌توان در یخچال نگهداری کرد.
  • بطری شیشه‌ای، بهترین ظرف برای نگهداری شربت آلبالو است.

غلظت شربت آلبالو 

  • زمانی که احساس کردید، شربت به حالت فنری از قاشق برمی‌گردد، چند قطره از شربت را در بین دو انگشت خود امتحان کنید. اگر شربت، حالت چسبندگی و کشسانی داشت، به این معنا است که به قوام رسیده است.
  • برای بررسی به قوام رسیدن شربت، شما همچنین می‌توانید دو قاشق از شربت را در یک نعلبکی بریزید و در فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس با انگشت، وسط شیره را خالی کنید. اگر جای خالی دیرتر پر شد و شربت به خاطر غلظتش، آرام حرکت کرد، به این معنا است که به قوام رسیده است.
  • شربت پس از خنک شدن، غلیظ‌تر خواهد شد و به‌سختی از صافی رد می‌شود. پس تا شربت گرم است این کار را انجام دهید و تفاله‌های آلبالو را جدا کنید.

 

زمان پخت شربت آلبالو

  • زمان آماده‌سازی مواد اولیه شربت آلبالو حدود ۲۵ دقیقه و زمان پخت آن، حدود ۲۵ دقیقه است. بنابراین، تهیه شربت آلبالو کمتر از یک ساعت زمان شما را خواهد گرفت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.