خرید انلاین میوه مشهد, خواص میوه و صیفی جات, سلامت

قارچ صدفی دوستداشتنی!

تاریخ کشت قارچ صدفی به  سال ۱۳۶۵ بر می گردد که اولین بار در آن سال، دکتر مصطفوی کارشناس دفع آفات و زراعت کشاورزی در سازمان تحقیقات کشاورزی در اوین اقدام به کشت این قارچ نمود.

 

سه دلیل عمده و اصلی موجب شده است که این قارچ با نام صدفی شناخته شود:
  • قارچ های صدفی در ابندای دوره رشد و زمانی که خام هستند همگی به رنگ صدف می باشند.
  • شکل ظاهری کلاهک این قارچ به دلیل لبه های پیچ خورده شباهت زیادی به قارچ صدفی دارد.
  • پس از پخت این قارچ بافتی نرم و صاف شبیه به بافت صدف دارد.
  • طعم و مزه این قارچ شبیه به غذاهای دریایی می باشد.

 

ارزش غذایی قارچ صدفی
  • قارچ صدفی حاوی قسمت اعظم اسید آمینه های ضروری و غیر ضروری بدن می باشد.
  • قارچ صدفی حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد و شدیدا ضد سرطان می باشد.
  • قارچ صدفی حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین D و ویتامین C است.
  • قارچ صدفی می تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن همچون آهن، روی، کلسیم و فسفر را تأمین کند.
  • مصرف قارچ صدفی به دلیل اینکه حاوی ماده استاتین می باشد، موجب کاهش کلسترول خون می شود.
  • استفاده از قارچ صدفی در سبد خوراکی موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • مصرف قارچ صدفی موجب کاهش خستگی و کم حوصلگی می گردد.
  • قارچ صدفی حاوی مقدار زیادی پروتئین قابل جذب می باشد.

 

فواید قارچ صدفی:

 

تثبیت سطح قند خون:

مقدار ناکافی انسولین در بدن منجر به دیابت می شود. کلسیم برای ترشح انسولین مورد نیاز است. ویتامین د به کاهش التهاب و افزایش حساسیت انسولین کمک می کند.

 

سیستم ایمنی:

ویتامین د به تکثیر سلول های سالم کمک کرده ور از بدن در مقابل بیماری های ایمنی خودکار مانند آنفولانزا و سرماخوردگی عمومی، محافظت می کند. این قارچ همچنین از پاسخ های التهابی زیاد و یا طولانی مدت جلوگیری می کند.

 

مشکلات قلبی عروقی:

در کنار ایجاد تعادل در میزان تری گلیسیرید و کلسترول، ویتامین ب3 به کاهش تصلب شرائین کمک می کند که در این شرایط شریان ها سفت و سخت می شوند که ممکن است به بیماری های قلبی منجر شود. این ویتامین همچنین به کاهش ترشح هیستامین و التهاب در کنار بهبود بخشیدن به گردش مواد، کمک می کند.

 

مشکلات پوست:

نیاسین به کاهش داغی، التهاب پوست، قرمزی و سوزش آن کمک می کند. این ویتامین همچنین به درمان گرانولوما آنولار و بولوس پمفیگویید که یک بیماری پوستی است و منجر به تاول زدن و درد و عفونت پوست می شود؛ کمک می کند.

 

سلامتی مغز:

مطالعات نشان می دهند که مس تاثیری بر روی عروق مغزی همانند تاثیر گالاکتوز و دوپامین دارد که به تثبیت انرژی، خلق و خو، تمرکز و دیدگاه کمک می کند. کمبود مس منجر به ضعف، فعالیت سوخت و سازی کم، تنش اخلاقی و و مشکل در تمرکز می شود.

 

درمان کم خونی:

مقدار ناکافی اکسیژن در خون، تولید کم گلبول های قرمز خون و از دست دادن خون همگی باعث کم خونی می شوند. ویتامین ب2 به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. ویتامین ب2 برای تولید گلبول های قرمز خون و سنتز هورمون های استروئیدی؛ حیاتی است.

 

بهبود انرژی:

ویتامین ب کربوهیدرات را به گلوکز تبدیل می کند که از آن به عنوان سوخت جهت تولید انرژی استفاده می شود. ویتامین بدن را سنتز نموده و پروتئین ها و چربی ها را می شکند.

 

تثبیت خلق و خو:

عملکردهای ناقل های عصبی به مقدار کافی آهن برای تثبیت خلق و خوی خوب مربوط اند. این ناقل ها به تعادل هورمونی مانند دوپامین، سروتونین و سایر نیز مرتبط می باشند. بنابراین کمبود آهن منجر به بدخوابی، خلق و خوی منفی، عدم وجود انگیزه و سطح بسیار کم انرژی می شود.

 

ضد التهاب:

قارچ های صدفی نشان داده اند که تاثیر ضد التهابی در داخل بدن دارند که به وسیله تنظیم آهسته کانال های التهابی در هر دو نوع التهاب که شامل التهاب مزمن و حاد می شود را کاهش می دهد.

 

مصارف قارچ:

قارچ های انتها سفید بیشترین قارچ کشت شده می باشند که به صورت گسترده ای به عنوان جزء مهمی در غذاها و سس ها استفاده می شود. قارچ ها ویتامین د، سلنیوم و آنتی اکسیدان دارند و بنابراین برای پوست ما مفید هستند و به صورت گسترده ای در کرم ها، سرم ها و لوازم آرایش چهره استفاده می شوند. این به صورت گسترده ای مورد قبول است که قارچ ها ظرفیت های سفید کردن پوست را دارند. با توجه به حضور آهن در این نوع قارچ، مصرف قارچ ها به جلوگیری از ریزش موها نیز کمک می کند. این قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و در مواردی بالاتر سبزیجات و میوه ها از نظر وجود مواد مغذی قرار می گیرند.

 

انواع قارچ صدفی:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.