خرید انلاین میوه مشهد, خواص میوه و صیفی جات, میوه, میوه_تابستانی

خواص و فواید شلیل

ارزش غذایی شلیل

شلیل مملو از مواد مغذی مانند فیبر و آنتی اکسیدان است. شلیل منبع عالی از بتا کاروتن، پتاسیم، ویتامین ث و مواد مغذی دیگر است که برای بدن مفید هستند.

 

فواید شلیل

 

جلوگیری از سرطان

شلیل حاوی مقداری ویتامین ث و آ و دیگر پلی فنول هایی است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کنند. آنتی اکسیدان موجود در شلیل می تواند از بدن در مقابل اثرات رادیکال آزاد که منجر به آسیب DNA می شود، محافظت کنند.

 

 

شلیل برای بهبود گوارش سالم:

فیبر در رژیم غذایی جهت سالم نگه داشتن گوارش سالم بسیار ضروری است. مصرف فیبر می تواند روند سیستم گوارش را بهبود دهد. شلیل برای شما مقداری فیبر غذایی را فراهم آورد که به سلامتی سیستم گوارشی شما کمک می کند.

 

شلیل برای التیام یبوست:

شلیل حاوی فیبر است که می تواند روده را نرم و به آن حرکت توده ای اضافه کند. این اقدام هم چنین به حرکات روده بزرگ کمک می کند که می تواند فرآیند دفع را تسهیل کند.

 

شلیل برای جوان نگه داشتن پوست:

اگر میخواهید پوست محکم و جوانی داشته باشید، مصرف شلیل انتخاب خوبی است. شلیل نه تنها لذیذ و آب دار است بلکه حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است که می تواند تولید کلاژن را در لایه های پوست افزایش دهد.

 

شلیل برای التیام سریعتر زخم:

ویتامین ث موجود در شلیل نه تنها پوست شما را محکم و جوان نگاه می دارد بلکه می تواند التیام زخم ها را تسریع و تولید سلول های جدید به خصوص در پوست را افزایش دهد.

 

شلیل حاوی مقدار زیادی پتاسیم و فیبر است. این دو ماده در سالم نگه داشتن قلب مهم هستند. پتاسیم می تواند سطح تپش قلب را در دامنه ی معمولی نگه دارد و از طرفی فیبر نیز احتمال ایجاد لخته در رگ های خونی را کاهش می دهد.

 

شلیل برای افزایش متابولیسم:

شلیل حاوی ویتامین ب کمپلکس است که کلید فرآیند متابولیسم است. متابولیسم فرآیندی در بدن است که انرژی مورد نیاز برای ثابت نگه داشتن عملکرد سلول ها و اندام ها را تامین می کند.

 

شلیل برای کمک به کاهش وزن:

شلیل انتخاب خوبی برای مصرف در رژیم غذایی است، اگر می خواهید وزن خود را کم کنید و بدن لاغری داشته باشید. شلیل تنها حاوی 63 کیلو کالری است و سطح بالای فیبری دارد که می تواند به کاهش چربی در بدن کمک کند.

 

در این میوه‌ی خوش‌رنگ و خوشمزه، مواد مغذی بسیاری وجود دارد که هر کدام برای سلامت جسم و روح بدن انسان‌ها لازم و ضروری است. این میوه عاری از سدیم و کلسترول بوده و منبع خوبی برای تامین انواع ویتامین مورد نیاز بدن به شمار می‌رود. به گونه‌ای که با مصرف هر واحد از آن که حدود ۱۴۰ گرم وزن دارد، می‌توان ۴ درصد از ویتامین آ و ۱۵ درصد ویتامین ث مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تامین کرد. همچنین این میوه ۲ درصد آهن، ۱۶ میلی‌گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۱۴ گرم قند، ۱ گرم پروتئین و ۷۰ کالری انرژی را در خود جای داده است که با مصرف آن نیازهای یک روز انسان را برآورده خواهد کرد.

 

انواع شلیل

شلیل در چند نوع بسیار جذاب موجود است. چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

شلیل گوشت زرد و شلیل گوشت سفید – که هر دو گونه یک پوست صاف و قرمز تیره دارند. آن‌ها طعم قوی‌تری نسبت به هلو دارند. اما در مقام مقایسه، شلیل سفید شیرین‌تر از شلیل زرد و کم‌تر اسیدی است.

 

شلیل‌های هسته چسب – که در آن‌ها گوشت میوه به هسته چسبیده است.

 

شلیل هسته جدا و شلیل نیمه هسته‌چسب – گوشت شلیل هسته جدا به هسته متصل نیست، و در شلیل نیمه هسته‌چسب، هسته به بحش‌هایی از گوشت میوه متصل است.

 

بنابراین، می‌توان گفت خوردن شلیل هسته جدا از همه‌ی انواع دیگر آن راحت‌تر است و کثیفی کم‌تری به بار می‌آورد

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.