خرید انلاین میوه مشهد, خواص میوه و صیفی جات, میوه استوایی

میوه ی شکلاتی!

ساپوت سیاه مثل یک توت بزرگ با پوست نازک و قوی است. رنگ آن سبز تیره و داخل آن قهوه ای درخشان است. گوشت میوه غنی، قهوه ای تیره و خرد شده است و به همین دلیل به این میوه پودینگ شکلات هم می گویند.

جغرافیا / تاریخ
Sapotes سیاه بومی منطقه جنوب مکزیک است و می توان آن را در سواحل شرقی جالسکو رشد داد و همچنین میوه در سواحل غربی یوکاتان یافت می شود. اعتقاد بر این بود که میوه در اواخر قرن هفدهم به مکزیک از اسپانیا آمده و در اواخر قرن 18 میلادی به فیلیپین آمده است. میوه اکنون در هاوایی، کوبا، پورتوریکو و جزیره کوچک موریس در ساحل آفریقا پیدا می شود.

 

مهم ترین خواص ساپوت سیاه

  • جلوگیری از سرطان

ساپوت سیاه، ساده ترین گزینه ای است برای افزایش ویتامین C در صورتی که شما طرفدار زیادی از مرکبات نیستید.

همانطور که می دانیم، ویتامین C نقش مهمی در ساخت سیستم ایمنی بدن ما ایفا می کند. این میوه مقاومت ما در برابر بسیاری از باکتری ها و ویروس ها در اطراف ما را افزایش می دهد. ویتامین C، آنتی اکسیدان طبیعی بدن ما است، مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد، و در نتیجه ما را در مقابل آرتریت، بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کند.

 

  • حفظ بینایی

دریافت ویتامین A به طور مستقیم از رژیم غذایی موجب یک بدن سالم است، کارشناسان هشدار می دهند که مکمل های ویتامین ممکن است آسیب بیشتری نسبت به خالص داشته باشند. ساپوت سیاه 410 واحد ویتامین برای یک وعده 100 گرم ارائه می دهد.

 

  • درمان کم خونی

ساپوت سیاه سرشار از آهن است آهن به عنوان یک جزء مهم خون، بخشی از گلبول قرمز و تولید هموگلوبین است. گلبول های قرمز، با کمک هموگلوبین، اکسیژن را به سلول های بدن منتقل می کنند. در نتیجه، آهن کمتر به معنی انرژی کمتر و فرکانس های بالاتر خستگی است.همچنین برای درمان کم خونی مفید است.

 

  • تقویت استخوان

Sapote سیاه حاوی مقدار مناسبی از کلسیم در حدود 22mg در 100gm است. در حالی که همه ما می دانیم که کلسیم برای ساخت استخوان لازم است، مزایای دیگر این معدن کلر وجود دارد. آیا می دانستید که اعصاب شما و عضلات قلب نیز نیاز به عملکرد کلسیم دارند؟ کلسیم علاوه بر تقویت استخوان ها و دندان ها، به حفظ انقباض عضلانی و لخته شدن خون کمک می کند.

 

نحوه مصرف ساپوت سیاه

از تنه درخت برای ساخت کابینت و مبل استفاده می گردد. پوست خرد شده و برگ را به عنوان یک فلفل قرمز در فیلیپین استفاده می شود. در یوکاتان، جوشاندن برگ به عنوان بخور استفاده می شود آماده سازی های مختلف در برابر چروک، کرم سلولی و شرایط پوستی خارش استفاده می شود.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.