خرید انلاین میوه مشهد

کریسمس و بابانوئل!

تاریخچه کریسمس و بابانوئل

کریسمس که در 25 دسامبر جشن گرفته می‎شود، هم یک جشن مقدس مذهبی است و هم پدیده ای فرهنگی و تجاری در سراسر جهان محسوب می شود. مسیحیان، روز کریسمس را به عنوان سالروز تولد عیسی که پیامبر دینی آن ها بوده، جشن می‎گیرند. آداب و رسوم مربوط به روز کریسمس شامل حضور یافتن در کلیسا، هدیه دادن به یکدیگر، تزئیین درخت کریسمس، دعوت خانواده و عزیزان به صرف غذا و در نهایت انتظار کشیدن برای ملاقات بابانوئل است.

 

christmasریشه لغوی

واژه Christes maesse به معنی «جشن مسیح» در سال 1151 میلادی وارد زبان انگلیسی قدیم شد.

 

 

کریسمس چگونه آغاز شد؟

آغاز زمستان، از مدت ها قبل با به دنیا آمدن مردی به نام عیسی در تاریک ترین روزهای زمستان جشن گرفته می‎شده زیرا تولد پیامبر در شب های طولانی زمستان، همچون نور امیدی برای به انتظار نشستن روزهای طولانی تر برای مردم بوده است.

 

در اسکاندیناوی، سال نو از 21 دسامبر، یعنی شروع فصل زمستان جشن گرفته می‎شده است. در این روز برای به رسمیت شناختن بازگشت دوباره خورشید، کنده ای درخت با خود به خانه می‎آوردند و آن را روشن می‎کردند و خاموش شدن این کنده های درخت، چیزی حدود 12 روز به طول می‎انجامید. پایان ماه دسامبر، زمان مناسبی برای جشن گرفتن در اکثر مناطق اروپا بود.

در آلمان، مردم در طول تعطیلات اواسط زمستان، از خدای اودن تجلیل می‎کردند.

 

در روم، جایی که زمستان به اندازه شمال، سرد و طاقت فرسا نبود، جشنی به نام زحل گرفته می‎شد. با شروع هفته منتهی به زمستان، زمانی که غذا و نوشیدنی ها به وفور یافت می‎شد، روال عادی فعالیت های اجتماعی روم وارونه می‎شد.

 

 

happy new year 2022آیا روز کریسمس، واقعا روز تولد حضرت عیسی است؟

در سال های اولیه مسیحیت، عید پاک، تعطیلات اصلی سال بود و تولد حضرت عیسی جشن گرفته نمی‎شد و در قرن چهارم مقامات کلیسا تصمیم گرفتند، تولد حضرت عیسی را به عنوان تعطیلات در نظر بگیرند اما متاسفانه روز تولد عیسی در کتاب مقدس ذکر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.