خرید انلاین میوه مشهد, خواص میوه و صیفی جات, میوه

میوه های لذیذ بهار

چاقاله بادام

چااقاله بادام

طبع:

چاقاله بادام دارای طبع سرد است و به دلیل مناسب بودن مزاج چاقاله بادام با فصل بهار، برای اغلب طبع ها، بویژه مزاج های گرم و خشک بسیار مناسب است. این میوه نارس به نحو مطلوبی می تواند موجب کاهش حرارت و گرمی زیاد بدن افراد گرم مزاج شود.

افراد در صورت زیاده روی در مصرف آن در اصطلاح عامیانه سردی می کنند و گاه دچار عوارضی از قبیل دل درد، تهوع، اسهال و سردرد می شوند.

 

مصلح:

بهترین مصلحات، مخصوصا برای افراد سرد مزاج که به خوردن چغاله بادام علاقه دارند انواع خوراکی هایی با طبع گرم همچون پودر زیره، نبات و عسل است که موجب خنثی شدن سردی چاقاله بادام می شود.

 

فواید:

  1.  محتوای فسفری چاقاله بادام برای دندان‌ها و استخوان‌های ما بسیار مفید است. می‌تواند با تقویت دندان‌ها و لثه، از سلامت دهان‌ودندان ما محافظت‌کند. همچنین، کارایی دستگاه اسکلتی ما نیز به‌شکل قابل‌توجهی افزایش‌می‌یابد.
  2. چاقاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. می‌تواند سموم را از بدن ما دفع‌کرده و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تقویت‌کند.
  3. چاقاله بادام سرشار از فیبر است که برای تسهیل عمل هضم و دفع مواد غذایی از دستگاه گوارش بسیار مفید است. فیبر برای درمان یبوست مزمن بسیار ضروری است.

عوارض:

در مورد عوارض مصرف چاقاله بادام در دوران بارداری است، خانمهای بارداری که ویار چاقاله بادام دارند باید در خوردن آن احتیاط کنند زیرا مصرف بیش از اندازه چاقاله بادام، مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال در خانمهای باردار ایجاد می کند که بیش از هر زمان دیگری خطرناک است.

 

توت فرنگی

توت فرنگی

طبع:

طبع توت فرنگی سرد و‌ تر است. حالا هر چه این میوه رسیده‌تر باشد سردی آن کمتر می‌شود. اما هر چه نارس‌تر باشد طبعش به سمت سرد و خشکی می‌رود، بنابراین توت‌فرنگی نارس قابض است و می‌تواند یبوست ایجاد کند.

توت فرنگی، اما یک میوه عالی برای گرم‌مزاجان خصوصا صفراوی‌هایی با طبع آتشین است. چون با طبع سردش عطش این افراد را فرو نشانده و سوخت و ساز بدن‌شان را پایین می‌آورد. دموی‌ها اگر توت فرنگی بخورند رطوبت بدن‌شان بالا می‌رود؛ بنابراین ممکن است توت‌فرنگی برای دموی‌ها هم باعث بی‌حالی و خواب‌آلودگی شود.
اگر توت‌فرنگی را فرآوری کرده و به صورت شربت و مربا مصرف کنید خیلی بهتر است. چون طبع این فراورده‌ها معتدل می‌شود.

 

فواید:

  1. توت فرنگی حاوی آنتوسیانین (که مسئول رنگ قرمز توت فرنگی است)، می باشد که از سیستم گردش خون محافظت می کند و از این طریق می تواند از ایجاد پلاک در شریان ها جلوگیری کند و همچنین باعث تنظیم فشار خون میشود.
  2. اگر زنان 3 یا 4 بار در هفته از توت فرنگی استفاده کنند، خطر ابتلا به حمله قلبی در آنها تا یک سوم کاهش می یابد.
  3. توت فرنگی منبع فوق العاده ای از ویتامین C و فیبر است، که هر دوی آنها برای محافظت در برابر سرطان های مری و کولون و مفید هستند.
  4. توت فرنگی حاوی کورستین است و بر اساس مطالعات انجام شده مصرف کورستین همراه با ورزش منظم، می تواند باعث ایجاد پلاک آترواسکلروز شود. همچنین غنی از ویتامین c است که نقش مهمی در جلوگیری از التهاب را ایفا می کند.
    این ویتامین در کاهش نشانه های آرتروز و نقرس نیز نقش دارد.
عوارض:
اگر در دوران حاملگی و شیردهی، در مقادیر متعادل مصرف شود، ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث عوارضی شود.
توت فرنگی ممکن است زمان خونریزی را افزایش دهد و حتی خطر کبودی را در افراد بیشتر کند. اگر اختلالات خونریزی دارید، مراقب باشید و با احتیاط بیشتری مصرف کنید.

 

طالبی

طالبی

طبع:

طالبی میوه‌ای با طبع گرم و تر است که گرمی بخش جسم است و بدن را مرطوب می‌سازد. طالبی برای افرادی که طبعی سرد و خشک دارند گزینه‌ی مناسبی است. این افراد به راحتی می‌توانند طالبی مصرف نمایند بدون اینکه مشکلی برای آن‌ها ایجاد شود مگر اینکه در مصرف آن افراط نمایند. اما برای افرادی که طبع گرم دارند ممکن است با مصرف طالبی مشکلاتی ایجاد شود.

 

مصلح:

برای متعادل کردن طبع گرم و تر طالبی می‌توان از مصلح طالبی که «آب انار ترش» و «سرکه» است استفاده نمود.

 

فواید:

  1. فیبر‌های حلال موجود در طالبی مانند پکتین باعث می‌شوند هضم غذا راحت شود. این فیبر‌ها با جذب کردن آب می‌توانند حجم مدفوع را بالا برده و باعث شوند از روده‌ها به راحتی عبور نمایند. اگرچه چنانچه قبل از غذا طالبی بخورید این کار مدفوع شما را دفع می‌نماید. البته به میزان مصرف طالبی نیز دقت نمایید. مصرف بیش از اندازه طالبی باعث نفخ و اسهال می‌گردد.
  2. کسانی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند می‌توانند هرشب برای مدت دو هفته طالبی را به عنوان وعده شام مصرف نمایند و آن را به آهستگی و هرچند دقیقه یک بار مثلا هر یک ربع از طالبی بخورند.

 

عوارض:

طالبی برای بعضی افراد حساسیت زا است که نشانه‌های آن عبارت است از: کهیر زدن، بروز ضایعات پوستی، دورگه شدن صدا و خس خس سینه. گرفتگی‌های شکمی، اسهال حالت تهوع، احساس خارش در دهان، گلو، چشم‌ها یا صورت، دیگر نشانه‌های این حساسیت غذایی هستند. تنگی نفس، سرفه یا گرفتگی بینی هم علائم رایجی هستند.

 

گیلاس، عروس میوه های بهاری

گیلاس

طبع :

گیلاس با افراد سرد مزاج سازگار نیست و باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

مصلح:

مصرف گیلاس با مصلحاتی، چون عسل، کندر، زنیان، زیره و روغن زیتون عوارض آن را در این افراد کاهش می‌دهد.

 

فواید:

  1. گیلاس، ده برابر بیشتر از تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد که بی خوابی را درمان میکند و کارایی مفصل ها را بهبود میبخشد. همچنین درمان خوبی برای جت لگ (خستگی ناشی از پرواز) است.
  2. مصرف گیلاس به دلیل وجود آنتوسیانین برای بهبود حافظه و بهبود عملکرد حرکتی مفید است.
  3. مصرف گیلاس برای افرادی که به سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه مبتلا هستند، مفید است زیرا مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه کار می‏ کند و سنگ‏ ها را از بین می‏ برد.

 

عوارض:

گیلاس حاوی مقدار زیادی فیبر است و استفاده مفرط از آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی، درد شکم و نفخ میشود. این میوه با وجود اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین و مواد معدنی است، نمیتواند جایگزین دیگر مواد مورد نیاز بدن شود.

میوه های بهاری

 

اگر این مقاله را پسندیدید پیشنهاد می کنم مقاله ی مزایای خرید آنلاین میوه چیست؟!

را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.