خواص میوه و صیفی جات, سلامت

تغذیه سالم برای تقویت حافظه

شاید بپرسید ارتباط اینها با غذا و مغز و حافظه چیست؟ مواد غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی، در بدن انرژی تولید می‌کنند و ما را از ابتلا به بیماری‌های مغزی مصون می‌دارند. پس با توجه به نوع تغذیه، با یک تیر دو نشان می‌زنیم و ضمن رسیدن به اندامی دلخواه و زیبا، در جهت حفاظت از مغزمان نیز اقدام می‌کنیم.

 

خوردنی هایی که حافظه را تقویت میکنند

 گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی از منابع بسیار مفیدی است که می‌تواند جایگزین کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی شود. گوجه‌فرنگی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که برای ماهیچه‌ها و کاهش قند خون بسیار مفید است. همچنین این گیاه سرشار است از ویتامین آ و ث و مواد آنتی‌آکسیدان.

 

انگور قرمز

انگور قرمز حاوی رسوراترول است، رسوراترول ترکیبی است که عملکرد حافظه را بهبود می‌دهد. آزمایش‌های انجام‌شده روی موش‌ها نشان‌ می‌دهند عملکرد حافظه در موش‌هایی که از انگور قرمز تغذیه می‌کنند بسیار بهتر از دیگر موش‌هاست.

 

آجیل و مغزیجات

همه‌ی آجیل‌ها حاوی میزان زیادی چربی سالم و مفید هستند. آجیل سرشار از انواع ویتامین‌ها،‌ مواد معدنی مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ و منیزیم است. منیزیم می‌تواند موجب بهبود عملکرد حافظه و افزایش میزان یادگیری در افراد شود. همچنین پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهند درمان با منیزیم موجب بازسازی عملکرد مغزهای آسیب‌دیده می‌شود.

 

ماهی

ماهی های چرب منبع غنی از امگا ۳، یک عنصر اصلی سازنده مغز است و یک خوراکی تقویت حافظه محسوب می شود. امگا ۳ در تیز شدن حافظه و بهبود خلق و خو و همچنین محافظت از مغز در برابر کاهش نقش دارد.

 

بروکلی

کلم بروکلی از جمله غذاهای تقویت حافظه است که حاوی تعدادی از ترکیبات است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی هستند، از جمله ویتامین K.

 

گیاه آویشن

گیاه آویشن بهترین خوراکی برای قویت حافظه است که به تحریک سلول‌های عصبی می‌پردازد و باعث می‌شود که این سلول‌ها ارتباط سریع‌تر و موثرتری باهم برقرار کنند؛ پس به نظر می‌رسد که از این راه در تقویت حافظه تاثیرگذار است. ترکیبی از گیاه آویشن به همراه گیاه جعفری، می‌تواند در پیشگیری و بهبود تعدادی از بیماری‌های عصبی مانند ضعف حافظه کوتاه مدت، استرس، پارکینسون و آلزایمر کاربرد داشته باشد و همانطور که در بالا هم اشاره کردیم از مفید ترین خوراکی های تقویت حافظه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.