حبوبات و خشکبار صیفی گرام

چند نکته برای حبوبات با کیفیت

انواع حبوبات

مفیدترین حبوبات، حبوباتی هستند که منبع غنی فیبر و ویتامین های گروه B هستند. حبوبات، میوه یا دانه خانواده ای از گیاهان به نام Fabaceae هستند. آنها معمولاً در سراسر جهان استفاده می شوند.

هر کجای دنیا که باشید ، حبوبات وسیله اصلی هر آشپز خانگی است.

مصرف حبوبات مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارد ، البته اگر حبوبات تازه مصرف کنید. زمان خرید به شکل ظاهری محصول نگاهی بیندازید، حبوبات بیش از حد مانده، ترک خورده، خرد شده و حتی می تواند به صورت شکافته باز شود.

شما باید حبوبات تازه مصرف کنید، پس از خرید برای ماندگاری بیشتر ، حبوبات را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

 

حبوبات

 

انواع حبوبات

 

  • لوبیای سیاه

لوبیای سیاه دارای بافتی نرم و لطیف هستند. همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به بسیاری دیگر از غذاهای پر کربوهیدرات هستند که به کاهش قند خون که بعد از خوردن یک وعده غذایی اتفاق می افتد کمک می کنند. آنها را به سالادها، سوپ ها اضافه کنید. لوبیای سیاه همچنین جایگزین سالمی برای گوشت است.

 

  • نخود

آنها دارای شکل گرد و بافت محکم هستند. نخود سرشار از فیبر و پروتئین هست.

 

  • لوبیا چیتی

لوبیا چیتی شکل عجیب غریبی دارد. چیتی به زبان اسپانیایی به معنی “نقاشی شده” است. آنها دارای فیبر و پروتئین هستند. از آنها برای تهیه خورشت استفاده می شود.

 

  • ماش

ماش یکی از پرمصرف ترین انواع حبوبات در جهان است. آنها کوچک ، گرد و سبز هستند و یک نوار سفید از آنها عبور می کند. ماش دارای عطر و طعم ملایم و دارای بافت نشاسته ای است. ماش یکی دیگر از منابع گیاهی پروتئین است که سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر میباشد.

 

  • عدس

عدس دانه های ریز و نازکی به شکل دیسک است که می تواند به رنگ های سبز، قهوه ای، قرمز، نارنجی یا زرد باشد. عدس سبز و قهوه ای بعد از پخت شکل خود را حفظ می کند، در حالی که عدس قرمز، تمایل به نارنجی و زرد شدن دارد.

نکات مهم خرید حبوبات

به زودپز یا دیرپز بودن حبوبات توجه کنید

اگر اهل پخت و پز باشید که به احتمال زیاد هستید، این تجربه را داشته‌اید که بعضی از حبوبات زودتر می‌پزند و بعضی از آن‌ها دیرپز هستند. در موقع خرید این موضوع را فراموش نکنید. وگرنه مجبور می‌شوید غذایی را که می‌خواهید برای ناهار آماده شود، به عنوان وعده شام میل کنید!

 

 به تاریخ انقضای حبوبات دقت کنید

اگر قصد خرید حبوبات بسته‌بندی را دارید، حتما به تاریخ انقضای محصول توجه کنید. با این که حبوبات به راحتی خراب نمی‌شوند ولی به هر حال زمان ماندگاری مشخصی دارند و کیفیت حبوبات در طول زمان تغییر می‌کند. پس حبوبات را ضد ضربه تصور نکنید!

 

 به رنگ و شکل آن‌ها توجه کنید

یکی از راه‌های تشخیص حبوبات فاسد، توجه به رنگ و شکل آن‌هاست. تغییر رنگ و شکل حبوبات و خارج شدن گرد و خاک از حبوبات به این معناست که با حبوبات فاسدی روبه‌رو هستید.

 

حبوبات آلوده را تشخیص دهید

برای تشخیص حبوبات آلوده بسته‌بندی شده، بسته را یکی از دست‌هایتان بگیرید و با انگشت دست دیگر به بسته ضربه بزنید. اگر درون بسته حشره وجود داشته باشد، حشره به سمت نایلون می‌آید و می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

برای خرید حبوبات باکیفیت و قیمت مناسب به سرفصل حبوبات صیفی گرام سربزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.